Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Το πρόβλημα των δρόμων δεν είναι απλώς τεχνικό

Επαρχιακός δρόμος στο Δίστομο
Σε αυτό το ιστολόγιο δεν πιάνουμε μόνο τις τεχνικές πτυχές των ελληνικών δρόμων, οι οποίες κινούνται σε μεσαιωνικά επίπεδα. Εδώ, θα αναπτυχθεί συγκεκριμένη επιχειρηματολογία περί των κοινωνικών και οικονομικών προεκτάσεων που αφορούν τους δρόμους. Το θέμα είναι τεράστιο και έχει ακόμα μεγαλύτερη σπουδαιότητα όταν μιλάμε για την Ελλάδα. Αρκεί να αναρωτηθούμε όλοι μας το εξής: "Γιατί είναι πιο εύκολο να πας από το χωριό στην πόλη και όχι το αντίστροφο"; Ποιον ρόλο έχουν διαδραματίσει οι δρόμοι στη δομή της σύγχρονης κοινωνίας και της αστικοποίησης των πληθυσμών, με αποτέλεσμα την εγκατάλειψη της υπαίθρου; Γιατί οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα εντοπίζονται στην ύπαιθρο; Στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν πρόκειται απλώς για προχειροδουλειά. Πίσω από αυτό που επιφανειακά φαίνεται ως προχειροδουλειά, υπάρχουν σκανδαλώδεις διαδικασίες, όπως λανθασμένες αναθέσεις έργων, λανθασμένες εκτελέσεις έργων εν γνώση των εργολάβων, μαύρη εργασία μεταναστών που δουλεύουν για μαύρα φραγκοδίφραγκα, παντελής έλλειψη μελετών για τα όρια ταχύτητας και μεγάλα συμφέροντα που αφορούν τις απαλλοτριώσεις εκτάσεων γης κατά την κατασκευή ενός δρόμου. Δείτε για παράδειγμα το εξής: έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί στην ύπαιθρο οι δρόμοι έχουν πολλές στροφές; Ενδεικτικά και μόνο θα σας αναφέρουμε ότι ο...

Δήμος που αναθέτει το έργο πρέπει να αποζημιώσει τον ιδιοκτήτη της γης και όταν το ύψος της αποζημίωσης δεν συμφέρει, τότε ο εργολάβος πρέπει να παρακάμψει το συγκεκριμένο χωράφι χαράζοντας μια "ωραιότατη" κλειστή στροφή πάνω στο οδικό δίκτυο. Η στροφή όμως θέλει και συντήρηση, καθώς η άσφαλτος στο πλάι του δρόμου υποχωρεί από την πίεση που ασκούν τα αυτοκίνητα και έτσι δημιουργούνται οι γνωστές "νεροφαγιές" που έχουν σκοτώσει ένα σωρό νέα παιδιά στην επαρχία. Η στροφή πρέπει να έχει και τη σωστή κλίση. Πρέπει επίσης να έχει και φωτισμό. Εμείς σας προκαλούμε να μας υποδείξετε το σημείο στο οποίο υπάρχει έστω και μια στροφή στην ελληνική επαρχία, που να συγκεντρώνει αυτά τα χαρακτηριστικά νομιμότητας. Οι περισσότερες στροφές στην ελληνική επαρχία είναι παράνομες. Αυτό ήταν απλώς ένα παράδειγμα. Εδώ, θα αναπτύξουμε τεκμηριωμένο λόγο για να εναντιωθούμε σε αυτούς που χρησιμοποιούν τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου, για να κατασκευάσουν τους χειρότερους δρόμους της Ευρώπης. Εδώ, θα γράφουν άνθρωποι που γνωρίζουν το αντικείμενο και θα είναι πάντα έτοιμοι να απαντήσουν στο παραμιλητό των υπευθύνων, που συνεχίζουν να αναθέτουν και να παραλαμβάνουν έργα οδοποιίας, ενώ θα έπρεπε να βρίσκονται τουλάχιστον στα δικαστήρια για τα εγκλήματα που έχουν κάνει στο ελληνικό οδικό δίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου